O S S (ofte stilte spørsmål da vettu…)

Du bare:  “Hvordan velger jeg riktig dag hvis jeg vil synge etter klokken 00:00 egentlig?”
Og vi bare:  “Kalenderen følger åpningstider, ikke dato, så for eksempel «lørdag kl. 01» betyr natt til søndag – skjønner?”

Du bare: “Jeg får ikke opp tidspunktet jeg ønsker å booke i kalenderen jo!”
Og vi bare: “Hvis du ikke får opp alternativet du ønsker, så er det dessverre ikke ledig, men velg et annet alternativ da vel!”

Du bare: “Hvordan betaler jeg for rommet egentlig?”
Og vi bare: “Når du booker via nettsiden, betaler du et forskudd på 150 kr. Resten betaler du i baren når du kommer til bookingen – og forresten kan små prisendringer forekomme asså.”

Du bare: “Hva med faktura da?”
Og vi bare: “Bedrifter kan betale med faktura hvis vi får beskjed på forhånd via mail – men de 150 kr. i forskudd må alltid betales ved booking og kan ikke faktureres gitt.”

Du bare: “Kan jeg kansellere bookingen min eller?”
Og vi bare: “Det kan du gjøre via en link i mailen med bookingbekreftelse som du fikk da du booket rommet ditt. Denne mailen har forresten en lei tendens til å havne i søppelpost, så hvis du ikke finner bookingbekreftelsen din, så ta en titt der. Du kan også ringe inn til baren i åpningstiden da.”

Du bare: “Får jeg forskuddet refundert hvis jeg avbestiller da?”
Og vi bare: “Hvis du avbestiller mer enn 24 timer før bookingen, så refunderer vi forskuddet. For å få forskuddet refundert må du sende en mail til den SYNGen du avbestilte fra. Supert om du da legger med bookingreferansen som du fikk i mailen da du bestilte (eller avbestilte) rommet. Og hvis du avbestiller mindre enn 24 timer før bookingen, så refunderer vi altså ikke forskuddet gitt.”

Du bare: “Hvilke betalingsmidler tar dere egentlig?”
Og vi bare: “Vi tar i mot kontanter, bankkort og kredittkort, med unntak av American Express. Hvis du bestiller drikke via QR-kodene inne på karaokerommene, kan du også betale for med Vipps. Og hvis dere er en bedrift, så kan dere betale med faktura så lenge dette avtales på forhånd via mail – skjønner?”

Du bare: “Kan jeg forlenge eller endre tiden jeg har booket lissom?”
Og vi bare: “I mailen med bookingbekreftelsen finner du en lenke der du kan gjøre endringer i bookingen din, som for eksempel å utvide tiden, gitt at det er ledig da.”

Du bare: “Hva hvis vi koser oss skikkelig og vil utvide tiden der og da når vi er ferdige da?”
Og vi bare: “Hvis rommet deres er ledig etter tiden deres er ute eller når dere kommer, så kan dere spørre dem i baren om å utvide. Og hvis det er ledig, kan dere forlenge og betale der og da, men feks i helger er det ikke uvanlig at vi blir fullbooket i forkant asså.”

Du bare: “Hva er anbefalt antall personer på rommene? Er feks et rom til maks 12 det samme som et 12-mansrom?”
Og vi bare: “Maksantall betyr absolutt maks og fyller man det så vil rommet bli litt trangt. Det er nok ikke noe fasitsvar på hva som er anbefalt på hvert rom, men tradisjonelt 2-3 færre enn det maksantallet tilsier pleier å være fint, om du skjønner?”

Du bare: “Kan vi være flere enn maksantallet inne på rommet vi har booket eller?”
Og vi bare: “Nei. Maksantallet er absolutt på grunn av brannvern, og det gjør vi dessverre ikke unntak fra. Og forresten, hvis man booker til maksantallet, så burde man være forberedt på at det kan bli litt trang altså.”

Du bare: “Kan vi booke flere rom eller rullere på å være inne på rommet hvis vi blir flere enn maksantallet på ett rom?”
Og vi bare: Jada, det er såklart lov med flere rom, og det går også fint å bytte på hvem som er inne på rommet. Men da har dere et ansvar for å sørge for at dere ikke er flere enn maksantallet, og gjentatt ulydighet kan føre til at dere mister rommet asså.”

Du bare: “Jeg ønsker å flytte bookingen min til en annen SYNG jo!”
Og vi bare: “Hvis du vil endre hvilken SYNG du skal på, feks fra SYNG MER til SYNG PENT, så må du booke deg inn på nytt via nettsiden til SYNG PENT, og avbestille bookingen din på SYNG MER. Vi har dessverre ikke mulighet til å flytte bookinger på tvers for deg, beklager det. Men hvis du flytter bookingen din, så får du selvfølgelig det ene forskuddet refundert da, bare send mail til den SYNGen som du avbestilte fra – skjønner?”

Du bare: “Er dere tilpasset HC da?”
Og vi bare: “Alle SYNGene er HC-tilpasset ja. Mer info finner du på nettsiden til hver enkelt SYNG, men vi anbefaler å legge igjen en kommentar i bookingen hvis noen kommer i rullestol, sånn at vi får ordnet best mulig rom for dere. Ellers er det bare å sende mail dersom dere lurer på noe da.”

Du bare: “Noen i gruppa vår er under 20 år, men vil så gjerne SYNGe likevel!”
Og vi bare: “SYNG MER Sentrum er den eneste SYNGen som godtar personer under 20 år. Dette kaller vi forresten for Karaoke Kid, og det gjelder hver dag frem til kl. 19. Mer info om Karaoke Kid finner du HER. På SYNG Grünerløkka og SYNG PENT Solli gjør vi dessverre ikke unntak på 20-årsgrensen ass.”

Du bare: “Kan vi arrangere barnebursdag hos dere eller?”
Og vi bare: “Ja, på SYNG MER kan man booke rom til å feire barnebursdag. Se forrige spørsmål du stilte, og mer info finner du HER.”

Du bare: “Er det helt gratis for studenter på tirsdager og for utelivsbransjen på søndager lissom?”
Og vi bare: “Ja, det er helt gratis ved drop-in. Og hvis man booker på forhånd, så koster det bare forskuddet på 150 kr. Studenter må vise gyldig studentbevis da.”

Du bare: “Hva med halv-pris-mandag da, er det faktisk halv pris på alt lissom?”
Og vi bare: “Ja, det er halv pris på absolutt alt på mandager. Eller forresten, det eneste unntaket er gavekort da, så nesten absolutt alt vaffal.”

Du bare: “Jeg har glemt eller mistet noe hos dere asså!!!”
Og vi bare: “For å sjekke gjenglemt kan du ringe eller komme innom i åpningstiden til den baren der du har glemt noe, og så kan de som er på jobb sjekke for deg. Mange mister jo stemmen hos oss da, men det kan vi dessverre ikke noe for gitt.”

Du bare: “Hvilke sanger har dere egentlig?”
Og vi bare: “Du kan sjekke ut sangdatabsen vår HER jo.

Du bare: “Kan jeg legge inn min egen sang eller en sang fra youtube på karaoken lissom?”
Og vi bare: “Nei, det får vi dessverre ikke gjort, men vi oppdaterer kontinuerlig systemet vårt med nye sanger og tar gjerne i mot forslag da.”

Du bare: “Er dere åpne i høytider eller?”
Og vi bare: “Vi har noe stengt i jula. Sjekk bookingkalenderen for å se hvilke dager det gjelder. Ellers er vi alltid åpent som normalt, inkludert 17. mai! Og apropos 17. mai; vær obs på at vi tar helgepriser den dagen uansett hvilken ukedag den lander på asså.”

Du bare: “Jeg har andre spørsmål også jo!”
Og vi bare: “Da er det bare å sende en mail til den SYNGen du skal til, eller ringe i åpningstiden. For å finne kontaktinfo, går du til syng.no, trykker på den SYNG’en du skal til, og scroller nederst – og bingo!

S S S (sjeldent stilte spørsmål da vettu…)

Du bare: “Åssen går det sånn ellers ‘a?”
Og vi bare: “Joa, fint!”

Aktuelt og uaktuelt